Öppna förskolan, husesyn och joggingtur

Ja rubriken sammanfattar dagen ganska bra! Den började med ett besök på Öppna förskolan där jag träffade Terese och Isak och sedan bar det av hem till Jessie och Willy som flyttade in i sitt hus i helgen. Sitt nya hus de köpte nästan på impuls, men det sägs ju att de är de bästa köpen 😉 En äldre villa som de har stora planer för och det ska bli så spännande att följa förvandlingen! 🙂 Oliver och Aston ”lekte” och efter den stora husesynen var Plutten så trött att han somnade som en sten när jag lade ner honom på golvet 😛
Väl hemma igen tog jag mig i kragen och drog på mig joggingskorna. Höll ett lägre tempo än tidigare men orkade lite längre och fick inte sån förbenad håll som jag brukar få annars. Idag visade Runkeeper lite rättvisare siffror, om än galet på antal kalorier. I inställningarna envisas programmet ändra min vikt till si så där ett ton eller två hur mycket jag än ändrar tillbaka. Får se om jag får ordning på’t…

image

Ikväll var det jag som stod för matlagningen och det blev faktiskt inte spaghetti, utan tacopaj! Riktigt god sådan också, Johan sa att det var topp-tre bästa pajen jag gjort 🙂 Tog tyvärr inget kort på den men får se om jag hittar receptet jag tog idéer ifrån och kan dela med mig av nån annan gång. Nu är det hög tid för dejt med Herr Kudde och Fru Täcke!
God natt!

Kommentera

