Utebliven sovmorgon, utförsäljning och matlagning

I morse var det Johan som fick gå upp och ta hand om Plutten medan jag kunde ligga kvar och sova till åtta. Gjorde jag det? Nix, jag låg vaken från klockan sex! Inte ens när de kom in i sovrummet igen för att sova morgonluren kunde jag sova. Den som jag alltid ser fram emot varje tidig morgon med Plutten och då jag vanligtvis somnar om som en björn. Men inte idag. Gick upp en kvart innan klockan ringde och tog en dusch istället.
Och anledningen till att klockan skulle ringa klockan åtta var för att det var dags för mig att jobba denna helg. Sista helgen på Siba. Någonsin!
Nu lutar det i och för sig åt mer jobb för mig eftersom det är utförsäljning av alla visningsexemplar samt utgående produkter i butiken, vilket lockar fyndsugna Boråsare. Har varit fullt upp hela dagen och har inte ens hunnit skicka sms till Johan och frågat hur det gått med Plutten. Fick ett mms där de var nere i lekparken och gungade som jag hann se i alla fall.
Så jag var en ganska trött tjej som kom hem och äntligen fick pussa på bästaste Oliver! 🙂

Har nu slängt ihop lite mat till Oliver på kyckling, ris, morot och palsternacka. Får se imorgon vad han tycker om det…

image

Nu är det dags för lördagsmys med mitt stora Over and out!

Kommentera

