Ingen tjejmil direkt

Medan tiotusentals tjejer, kvinnor och tanter har tagit sig runt i Tjejmilen i ett väldigt regnigt Stockholm idag, så har jag lyckats med en femtedel av den bedriften…i ett soligt Borås. Det är verkligen inga siffror att skryta över och enda anledningen till att jag lägger ut dem är att jag någon gång, förhoppningsvis, kan sitta och skratta lite åt dem och konstatera att jag blivit mycket bättre. Men det är bara kanske…
Fick grymt mycket håll i slutet så varje andetag var en pina men jag tvingade mig i ”mål” (dvs förbi en viss lyktstolpe). Började springa lite innan sjön idag bara för att spräcka tvåan och det lyckades jag ju med i alla fall. Hade det inte varit för denna håll jämt hade jag kanske orkat lite längre. Men bara kanske…

image

One thought on “Ingen tjejmil direkt

  1. Jag har anmält mig till Kretsloppet… 5 km. Har inte sprungit sen innan sommarn men jag kände att jag behövde en spark där bak så jag var dumdristig nog och anmälde. Vi får väl se hur långt jag orkar lunka på innan jag tar slut. Nästa år då SKA jag springa milen… hänger du med?
    Kram

Kommentera

