Första babysimmet termin 2

Idag var då första gången på andra terminen av babysimmet, och Oliver är inte längre en Pelikan, utan en Val 😉 Jag var både lite nervös och förväntansfull över hur Oliver skulle reagera på det, för det var trots allt ett tag sedan han befann sig i så mycket vatten sist.

Dagen började med att han var väldigt ledsen och gnällig klockan fem och inte kom till ro. Jag lyfte över honom i vår säng och så somnade han till slut om, och vaknade inte förrän klockan sju! Pga det blev hela dagen lite förskjuten i mat- och sovschemat, men det var egentligen bara bra för då blev lunchen lite senare så han inte skulle bli så hungrig mitt i badet. Han sov mellan halv tolv och två (!) så han var både mätt och bra utvilad när vi kom dit vid fyra.

Om jag tyckte det var lite bökigt med hela det här byta-om-och-duscha-både-mig-och-plutten-projektet förra terminen så var det ju inget jämfört med nu, när han inte är kvar på samma ställe som man lämnar honom. Men det gick bra till slut. Han hade jättekul redan i duschen och slog efter vattenstrålarna och var så glad så. När vi sedan klev ner i bassängen sken hela han som en sol och han började genast plaska med handen i vattnet så det skvätte stora kaskader runt oss. Det var en väldigt lycklig Oliver, och minst lika lycklig mamma 😀

Under hela halvtimmen var han en väldigt glad plutt som plaskade, sparkade (”simmade”) och bet i leksaksgrodan vi fick låna. Han skötte sig dessutom väldigt bra och blundade och höll andan när det hälldes vatten över honom och när vi ”dök” under vattnet. Min duktiga kille <3. Han humör var på topp hela lektionen, ända tills det allra sista när vi skulle lämna tillbaka leksaken han just fått att bita i. Men när jag trollade fram nappen ur bikini-bh’n så var allt frid och fröjd igen 😉

Har inga bilden från simmet, bara på en helt utslagen plutt som stensomnade i bilen på väg hem. I handen håller han fortfarande parkeringsbiljetten jag gav till honom innan vi åkte =P

Trött Plutt efter babysimmet.

Kommentera

