Olivers middag

Nu när Plutten passerat åtta månader är det meningen att han ska få två lagade mål mat om dagen. Det har varit lite si och så med det hittills för jag har inte fått ihop ett bra matschema än som jag är nöjd med, men det kommer. Vill heller inte att han ska behöva äta samma mat två gånger samma dag så min tanke är att vi ska laga en specialportion till honom av den mat vi lagar till oss själva på kvällen. Idag står skinkstek på menyn så då blir det för Oliver också, fast i lite annorlunda form (dvs kokt). Hade lite palsternacka i kylen som fick bli grönsaker, och så lite lagerblad, purjolök och några svartpepparkorn som smaksättning. Hoppas det blir mer poppis än min lax- och potatispuré jag bjudit på igår och idag…

image

Lite skinkstek, potatis och palsternacka blir dagens middag till Oliver!


image

Johan säger att hans mat ser godare ut än den jag lagar. Jag förstår inte alls vad han menar... 😉

Kommentera

