Sol, bad och fiske i Varberg

Pang bom så kom sommaren, på riktigt igår. Blå himmel, 20-25 grader varmt och SOOOOOOL! Då packade vi bilen full med vagn, handdukar, badkläder och fiskespön och begav oss ner till Varberg där vi mötte upp de andra. Efter en liten fika i hamnen så traskade pojkarna ut på piren i Träslövsläge för fiske, medan vi flickor (och Oliver) letade upp en ledig plätt på stranden som var lite i lä bakom en stor sten och satte upp mitt nya soltält till Plutten. Där låg vi sedan och hade det gött i några timmar. Och det var så sköööönt! Äntligen sol och värme!

Oliver i sitt soltält.

Gräset var väldigt spännande och skulle prompt undersökas!

Härlig ”utsikt” =)

När vi legat och värmt upp oss började havet locka allt mer. Först gick Sara och Jennifer ut en runda och doppade sig, och lite senare gick jag och Sara ner till vattnet. Tyvärr har all blåst som varit sista tiden gjort att det dragit in en massa tång och alger till stranden så vi fick vada genom massa äcklig tång ett bra tag innan vattnet klarnade. Även då flöt det omkring tång i vattnet och vi fick gå en bra bit till för att vattnet äntligen skulle bli rent och fint. Där slängde jag mig i vattnet lagom tills en liten våg kom och det var så sköööönt! Året första dopp! 🙂 Har inte badat på riktigt i havet sen… Thailand, och innan dess minns jag inte ens längre. Var riktigt skönt att guppa runt där lite grann och njuta av sommaren! =)
När vi torkat till packade vi ihop våra saker och gick bort till Träslövsläges kända glasscafé!

Ett ”obligatoriskt” stopp vid Tre toppar, där det var lång kö!

Men glassen var värd att vänta på. Oliver var bra sugen också 😉

Efter glassköp gick vi ut på piren till grabbarna.

Där fick Mange upp en fläckig plattfisk så fort vi kom.

Nöjda bröder.

Plutten somnade gott på vägen ut till killarna.

Puss!

Lite avis blev man…

Även Andreas fick upp en plattfisk.

I väntan på fisk…

Plutten har vaknat och är glad. Foto: Sara.

Sen var det dags att dra sig inåt land igen.

Two in one…

Härliga sommar! =D

Splasch!

Innan vi åkte hem stannade vi till i stan och åt på Campino, gott och onyttigt värre 😉 Oliver somnade nästan på stört i bilen sedan och jag hade gärna följt hans exempel (dock körde jag så jag fick allt hålla mig vaken). Idag syns spåren av en heldag i solen i lite röda axlar på mig, och svidande smalben på Johan. Så kan det gå… men det gör inget, för det är SOMMAR!!! 😀

Hur har ni spenderat dessa varma dagar i solen?? 🙂

2 thoughts on “Sol, bad och fiske i Varberg

  1. Pingback: Öland del 3 – Slappardag och hemfärd med bad i Köpingsvik | Martinas lilla värld

Kommentera

