Olivers första båttur i bilder

Som jag skrev i söndags så fick Oliver följa med ut i Johans båt för första gången på en liten fisketur. Har äntligen blivit sommar här så har inte haft tid att blogga så mycket mer än från mobilen de sista dagarna, men nu sover Plutten och Johan är och fiskar gös så jag har kvällen för mig själv så här kommer lite fler bilder från dagen. Med i båten var även Andreas och Sara som hjälpte till att fånga alla enorma abborrar. Eftersom vi bara några dagar tidigare kollat på Hajen så hördes repliken ”We’re gonna need a bigger boat” ganska många gånger under turen när de vevade in alla bjässar 😉

Oliver såg ut som en orange boll i flytvästen, haha.

Så här såg det ut från fören där jag och Plutten satt.

Oliver började med en sovstund i min famn ❤

Värsta coola killen i sina solbrillor! 🙂

Andreas drar upp en mindre gädda.

Här fick alla tre napp samtidigt. Tre riktiga bamse-borrar 😉 We’re gonna need a bigger boat!!

Jag och Plutten fiskade inget, men vi hade det bra ändå! Foto: Sara.

 

Dea har det rätt gött… 😉

Johan körde båten! 🙂

Det var ganska molnigt och väldigt blåsigt så de gånger solen tittade fram kändes det inte av speciellt mycket. Jag tyckte jag skuggade Oliver de gånger solen sken, men på kvällen hade han röda kinder och näsa och vi kunde se en tydlig rand i pannan på honom där solen kommit åt och där mössan tagit vid. Har känt mig som världens sämsta mamma de här dagarna, men nu börjar han solbränna äntligen mattas av en aning. Och så har jag oljat in honom med sololja som en galning de här soliga dagarna vi varit ute nu. Man lär sig av sina misstag….!

Strax kommer nästa inlägg om Varberg igår! 🙂

3 thoughts on “Olivers första båttur i bilder

  1. Keps eller solhatt skyddar ansiktet bra!!
    Jag har gjort precis samma misstag med Alexander, men det var armarna som var röda…
    Ser ut som Oliver tog båtturen med ro 🙂

    • Ja jag har solhatt till Oliver också. I båten var det dock så blåsigt att jag ville ha en riktig mössa på honom. Men skönt att veta att man inte är ensam om det då 😉

  2. Pingback: Underbar dag på sjön | Martinas lilla värld

Kommentera

