Hej ”Träning & Diet”!

*host host fnys attschoooo* Om ni undrar varför denna reaktion så är det bara för att jag just dammade av kategorin Träning och Diet. Den har varit orörd i över ett år så det var lite dammigt… 😛 Varför rotar jag fram den kategorin nu då? Det kan väl inte vara så att den här latmasken har TRÄNAT!? :O Njo, nästan.

Ni som svimmat kan vakna nu, för det var inte mer anmärkningsvärt än en kort joggingrunda (även om det är ganska anmärkningsvärt för att vara jag!). Jag och Johan gick ner till Byttorpsjön med Oliver i vagnen, och jag hade rotat fram mina ”Zumba-byxor” ur garderoben och snörat på mig mina gamla joggingskor. Med ett självförtroende lika högt som ett nyklippt grässtrå började vi gå runt sjön. Jag har dessutom lite av en ”sån där dag” idag, när allt bara känns jobbigt och hemskt och hopplöst, fast det egentligen inte är det. Jag hade räknat med att trilla ihop i en flåsande hög i diket efter si så där hundra meter när jag väl börja jogga lite sakta, så när jag väl kom igång och kände att det gick faktiskt rätt bra växte självförtroendet en aning. Istället infann sig en känsla jag förträngt att jag hade, den där ”kom igen nu då, du kan ju inte stanna REDAN, kom igen, lite till!” Och även om jag inte hade något vidare högt tempo så klarade jag av att ta mig runt hela sjön utan att stanna (mer än att knyta skon). Så totalt joggade jag ungefär tre fjärdedelar av rundan runt den lilla sjön, vilket är en prestation för en otränad latmask som mig! 🙂 Enligt Google så är elljusspåret runt sjön drygt 1,9km för er som är nyfikna.

Kanske kanske kan jag komma igång nu och få bort de där sista graviditetskilona jag stör mig på. Wish me luck! 🙂 Tänker inte bjuda på nån hurtig bild på mig själv i träningskläder idag, utan något mycket trevligare, nämligen två bilder från vårt lilla besök på lekparken tidigare idag!

Nu är det dags för dusch! Over and out!

2 thoughts on “Hej ”Träning & Diet”!

Kommentera

