Kinkputte

Nu sista timmen har Plutten varit en riktig kinkputte! Jag tyckte han såg trött ut så jag försökte lägga honom i sängen, tror klockan kan ha varit runt halv två (vi kom hem från Rångedala tidigare på fm idag). Han ville tydligen inte sova men nöjde sig med att ligga och leka lite själv i sängen ett tag. När inte det var roligt längre så var det bara att komma upp i famnen som hjälpte. Gjorde några tappra försök att få honom att somna, men ICKE! Kan ju tillägga att det var sovdags för honom och han såg riktigt trött ut, men så fort jag eller Johan la ner honom i sängen skrek han som om hela världen gick under. Till slut la jag honom på bröstet och lade mig i soffan och vaggade och sjöng tills han nästan somnade. Bra! Försiktigt gick jag in till sovrummet och la ner honom i sängen igen. Det gick inte! Det var bara att börja om från början ute i soffan igen… Nu har han äntligen somnat och nu får han ligga kvar här, även om det innebär att jag ”sitter fast” här i den närmaste timmen. Det är ju faktiskt ganska mysigt också 😉

image
One thought on “Kinkputte

Kommentera

