Algots 3-årskort

Idag, på självaste fredag den 13’e 😉 fyller världens bästa Algot hela tre år! Det firas med kalas hemma hos mormor och morfar (farmor och farfar för hans del då) eftersom de själva bor i en liten ”övergångslägenhet” för tillfället i väntan på inflyttning i deras nya hus. Vi åker till Småland över dagen för att vara med och fira den lille grabben som ska bli den nye Zlatan har han tänkt. När hans morbror hade kommit och sagt ”Hej din buspojke” till honom, hade Algot bestämt svarat: ”jag är ingen buspojke, jag är en fotbollsspelare!”. Så då var det ju inte mer än rätt att hans födelsedagskort skulle innehålla ”soccer Edwin” från The winner takes it all 😉

Magnolia Soccer Edwin The Winner Takes It All 2011

Magnolia Soccer Edwin The Winner Takes It All 2011

Magnolia Soccer Edwin The Winner Takes It All 2011

Magnolia Soccer Edwin The Winner Takes It All 2011

När jag skulle färglägga Edwin funderade jag på vilka färger jag skulle göra hans kläder i och skulle precis till att göra honom i helrött, innan jag kom på att han självklart skulle ha Sveriges landslagsfärger på sig! När jag målat tröjan tvekade jag en kort stund om jag skulle göra byxorna svarta som Elfsborg hemmadräkter, men det fick bli blågult sen ändå 🙂 Det här är samtliga distresser jag använt.

Stämpel: Soccer Edwin från Magnolias The Winner Takes It All 2011
Distresser
Hud: Vintage Photo och Tattered Rose
Hår: Tea Dye och Scattered Straw
Tröja: Scattered Straw och Chipped Sapphire
Byxor: Chipped Sapphire
Strumpor: Scattered Straw
Skor: Black Soot
Fotboll: Black Soot

Den runda bakgrunden är stämplad med Bundled Sage stämpeldyna.

Tidsinsällt inlägg.

3 thoughts on “Algots 3-årskort

  1. Jättefint kort!

    Igår frågade en okänd farbror om Algot skulle bli en ny Zlatan. (A hade, som vanligt, fotbollskläderna)
    ”Jag är redan Zlatan” var svaret

Kommentera

