Djurparksbesök med fru Bäckström

Idag sken solen när vi vaknade vilket var en trevlig överraskning efter gårdagens konstanta regn! Hade inga planer för dagen mer än att jag MÅSTE UT efter alldeles för mycket inomhusaktiviteter de sista dagarna, så när jag läste Terese från min mammagrupp fråga på Facebook om någon ville hänga med till djurparken nappade jag direkt! Vi möttes upp i parken någon timme senare (jag var bara 45 minuter senare än vad vi först kom överens om – strulmorgon!!) och kunde njuta av riktigt fint väder och lite björnar, lejon och tigrar.

Liten lejonbebis!

Liten lejongäsp…

lion yawn, lejon gäspar

…och STOOR lejongäsp!

Lejon, lejonhanne, lejonhane, lion male

Close-up.

Profil.

Noshörning, rhino

Ser min rumpa stor ut om jag står så här?

Noshörning, rhino

Vilar lite

Gibbonapa. En av mina favoriter i parken.

Efter en lagom promenad kom vi till savannrestaurangen och satte oss för lite lunch och matning av våra små. Efter ett tag märkte vi att de som valt att sitta ute började skynda in i restaurangen och bara minuterna senare öste regnet ner. Snacka om tajming 😉 När vi var klara där inne sken solen igen, hehe.
Jag hade packat ner morotspuré till Oliver, samt en liten klick köttpuré från igår och var lite smått nervös för hur det skulle tas emot. Just lunchen brukar vara väldigt krånglig med unge herr Kallin, då han är mer fokuserad på allt annat än maten och ofta skriker och gnäller måltiden igenom. Men till min stora lättnad skötte han sig exemplariskt och åt som han aldrig sett mat förr, så måste ju ge mitt köttpuré väl godkänt! 😀
När Terese satte sin lille Isak (född fyra dagar före Plutten) i en barnstol bredvid Oliver satt de små killarna och tittade förundransvärt på varandra. Oliver drog lite i Isaks tröja och Isak tittade på Oliver som om han inte var riktigt klok. Så söta var de 🙂

Killarna spanar in varandra.

Isak hade en sked som han gillade att vifta med 🙂

Mätta och belåtna gick vi förbi savannen och Oliver satt och hängde över kanten i sin vagn, men tittade hela tiden åt fel håll för att se djuren 😉 Terese’s tvååring Thor var mer intresserad av myrorna i skogen än girafferna, men stannade några sekunder och tittade på elefanterna i alla fall 😉 Tog två bilder när han tittade på en elefant, men kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst. Vad tycker du??

Giraff.

Oliver tittar på…asfalten?

Thor gömmer sig i skogen.

Visar en myra för mamma 🙂

Fokus elefant…

…eller fokus Thor?

Snablar, nu är bilderna snart slut!

Helt ovetandes om girafferna i bakgrunden 😛

När vi kommit runt savannen mullrade åskan och vi fick skynda oss till bilarna innan det kom en ny skur. Idag fick även Terese mina bilder jag tog när hon blev fru Bäckström den 2 juni så får se om jag slänger upp några bilder här. Nån som vill se?

God natt!

 

2 thoughts on “Djurparksbesök med fru Bäckström

Kommentera

