Välkommen till världen Annie

Förra söndagen, på självaste mors dag, blev min kusin Helena mamma för andra gången när deras lilla prinsessa Annie valde att titta ut, även hon lite för tidigt men hon tyckte väl att hon var en bra mors dagpresent helt enkelt! 🙂 Detta ville jag uppvakta med ett kort, och när jag kommit nästan halvvägs med det så slog det mig att Helena fyller ju år nu i samma veva så kortet fick blir lite 2 in 1 med en grattishälsning till henne också. Framsidan är dock ett rent bebiskort 😉

Även här använde jag mig av min nya stämpel Tilda’s Family och jag vet inte om det berodde på att jag testade ett nytt papper för färgen betedde sig lite dumt till och från, men jag tycker slutresultatet blev okej ändå. Försökte för första gången lägga på lite svart på Tildas klänning för att göra ännu tydligare skuggor. Camilla i Magnolias DT är ju expert på det där med färgläggning, så hon var min inspiration till denna målning (läs: jag tjuvtittade och försökte härmas…).

Totalt sett är jag nöjd med kortet, ett av mina bättre tycker jag nog 😉

Tilda's Family Magnolia Princes & Princesses 2012

Tilda's Family Magnolia Princes & Princesses 2012

Charm baby barnvagn

Charm Made by love

Tilda's Family Magnolia Princes & Princesses 2012

Tilda's Family Magnolia Princes & Princesses 2012

Välkommen till världen text insida

Stämpel: Magnolias Tilda’s family från Princes & Princesses 2012
Distresser
Hud: Vintage Photo och Tattered Rose
Edwin hår: Walnut Stain
Edwin tröja: Chipped Sapphire
Edwin byxor: Faded Jeans
Edwin skor: Walnut Stain
Tilda hår: Tea Dye och Walnut Stain
Tilda klänning och skor: Worn Lipstick och Black Soot
Bebis: Spun Sugar och Worn Lipstick

Kommentera

