Sooool!

Frågar du Johan som jobbar ute nu så hade han nog inte haft något emot lite svalare väder. För tillfället lägger han stenplattor mellan några hus där luften står still och det blir som en ugn. Frågar du däremot mig som är ledig säger jag UNDERBART! Det är högsommarväder utan ett moln på himlen. Jag låg ute och solade igår nedanför lekparken medan Oliver sov i vagnen eller låg och hade det gott på en filt i skuggan. Fick ganska bra med sol då så tänkte hålla mig undan den idag, men det blev en stund på balkongen på eftermiddagen ändå. Det finns ju ändå två sidor på den här blekfeta kroppen 😉
Dock måste jag säga att det måste vara första gången jag fått lite fin färg på armar, mage och ben (!!) redan i maj! Tidigare år så har jag, om jag lyckats få någon färg alls, fått det i slutet av augusti eller så, lagom tills man ska klä på sig igen. Men det bådar ju gott för den här sommaren 😉 Har ingen bild från idag men däremot från igår när jag låg och stekte ryggen.

image

Solen i ryggen och spillmjölk överallt...

image

Har det gott i skuggan 🙂

Imorgon ska Johan ta en pappadag för att följa med på babysimmet, så kan förhoppningsvis visa upp några bilder därifrån imorgon. Vi ska också åka och lämna bilen i Fotskäl för en fix av ACn som krånglat sedan vi köpte bilen. Dagar som dessa uppskattar man en fungerande AC ganska mycket… 😉

3 thoughts on “Sooool!

  1. Glömmer aldrig när dina ben var jätte-pepparkaksbruna en sommar.=) Du var den enda som kunde gå utan strumpbyxor… och det såg alldeles normalt ut:-P

    • Ja det har hänt EN gång innan, men då var det väl säkert i augusti eller så. Till skillnad från dig som det räcker att du går utanför dörren så blir du jättebrun! 😛

  2. Nej jag blev brun när jag var liten! Nu vet jag inte vart mitt pigment sysslar med. Blir ju röd, bränner mig lätt och det är mer jobb med den där biten nu. =(
    Dom där benen är INTE lätta att få bruna… kan det vara så att man inte vill visa upp dom då dom är likbleka… så dom får lixom aldrig chans att få färg:-P

Kommentera

