Oliver fem månader

image

Väntar på BVC

Idag blir vår lille plutt hela fem månader. Snart ett halvår! :O Då var det som vanligt dags för mätning och vägning på BVC, och idag även två nya sprutor. Vi pratade mat och sömn först och jag berättade om mitt nya mat- och sovschema som jag tycker funkar väldigt bra. Inatt testade jag faktiskt att hoppa över nattamningen och bara gav Oliver nappen när han vaknade vid fyratiden, och han somnade om och sov till halv sju! 🙂 Tänkte göra ett försök att lära honom att inte äta på natten längre men vi får se hur det kommer gå… Sedan var det dags för vågen. Förra månaden vägde han 6085 gram så jag gissade på cirka 6,5 kg…
Vikt: 7080 gram (!!)
Längd: 64,5 cm
Mellan två och tre månader gick han upp 150 gram, mellan fyra och fem månader ökade han ett helt kilo! Det är dundergröt han äter nu 😉
Efteråt var det dags för sprutorna vilket ju inte var så populärt, men det gick över fort och hittills har han varit sitt vanliga glada jag. Sist sov han ju i någon timme efter sprutorna och vaknade sedan helt hysterisk och otröstlig. Riktigt jobbigt var det.
Plutten ligger och sover just nu så vi får se hur det blir när han vaknar sedan *håller tummarna att det går bättre än sist*.

image

Vi hade mysstund i soffan innan

One thought on “Oliver fem månader

Kommentera

