Andreas & Saras bröllop i bilder

Idag har jag suttit och redigerat närmare 200 av mina bilder från i lördags till Andreas och Sara. Plutten var snäll och sov nästan mellan ett och fyra (!!) så jag hann med några stycken då. Nu har jag valt ut ett gäng att visa här, och även om jag försökte begränsa mig så hamnade jag på nästan 40 bilder. Så jag ska sluta ”prata” och låta bilderna berätta istället 🙂 Angående mitt klänningsbekymmer så blev det den ”nya” klänningen som dök upp i sista sekund. Jag trivdes mycket bättre i den så reservklänningen från Lindex blir till att lämna tillbaka igen.

Innanför kyrkdörren stod jag och Johan och delade ut vigselprogram. Foto: Johan

Brudpar och tärna anländer till kyrkan.

På väg uppför altargången.

Bröllopskyssen!

Förbön.

Utgång.

En kyss på kyrktrappan.

De nygifta på brudstenen.

Andreas, Sara och Jennifer.

Kramkalas utanför kyrkan.

DJ Ek förbereder inför ett uppdukat Westerngarage.

BoxInBag champagneglas Interiora.se

Dessa vackra champagneglas var vår present till brudparet. Inköpsställe Interiora.se

Brudparet anländer och får skåla i sina nya glas direkt.

Skål!

En till puss för brudparet.

Bild på oss till gästboken. Foto: Kerstin Björkengren.

Förrätt: klassisk räkcocktail med rosenbröd.

Fin dukning.

Det blev mycket pussande för brudparet 🙂

Huvudrätt: Helstekt ytterfilé med sås på färska champinjoner, serveras med broccoli, grilltomat och duchesstoppar.

Välfyllt presentbord.

Nygifta och lyckliga.

Till efterrätt blev det bröllopstårta. Moussetårta på choklad och passionsfrukt.

Skär upp tårtan.

Andreas svär (motvilligt) löfteseden för medlemskap till Svenska Toffelhjältars Riksförbund =)

Jag överlämnar en tavla med brudparets porträtt av varandra. Foto: Johan

Min halvt ihophafsade frisyr denna dag. Foto: Johan

Sådan mor, sådan dotter….!

Efter pausen blev det lekar. Här gäller det att äta kolasnöre snabbast utan händerna.

Grabbarna fick dra på sig strumpbyxor…

Sara sjunger för Andreas som ska gissa låten.

Sedan var det dart…

Svärmor (min och Saras 😉 ) satte nästan mitt i prick!

Nästa lek gick ut på att bygga lego.

Slutligen fick brudparet byta bajsblöja på dockor.

Efter alla lekar var det dags för bruddansen. Sötnosar! 🙂

Kvällens fantastiska värdpar! 😉 Foto: Jennifer Johansson

Sedan var det party natten lång!

Jag måste själv säga (med lite skryt) att jag tycker att jag och Johan var ett helt utomordentligt värdpar denna afton! Men vi var faktiskt inte ensamma om den åsikten, då vi fick höra just detta från många av gästerna under kvällen. Det var en fantastisk lön för allt arbete man lagt ner och det gladde mig otroligt mycket. Vi är själva nöjda med vår insats och jag hoppas och tror att brudparet är det också. I detta nu sitter de och har det gott i Rom någonstans och jag är grymt avis. Rom är ett drömresemål för mig just nu då jag blev väldigt förtjust i Italien när vi var där efter vårt bröllop.

Nähäpp, nu är det Desperate Housewives! 😉 Over and out!

4 thoughts on “Andreas & Saras bröllop i bilder

Kommentera

