Bröllopsbestyr och klänningsbekymmer

Imorgon ska då bröllopet stå mellan Andreas och Sara så det har varit fullt upp med förberedelser och bröllopsbestyr här. Till och med så mycket att jag kan ha glömt berätta att jag och Johan är värdpar på kalaset? Jag har haft fullt upp med att planera, pyssla och smida planer för kvällen men nu tror jag nog jag fått ordning på allt. Ikväll ska vi åka ut till Westerngaraget i Rångedala där festen kommer hållas, för att lämna av lite prylar och sätta upp tipspromenadfrågor med mera. Kommer nog bli bra! 🙂

Sen var det det här med klänning också! Var som jag tror jag nämnde, och provade en klänning på Lindex för flera veckor sedan men var lite tveksam så lät bli att köpa den då. Hittade sedan två klänningar på Nelly.com som jag beställde men de var på tok för stora så de åkte tillbaka med en ny beställning på mindre storlek samt ett byte mot en annan klänning. Trodde jag. Igår mailade jag Nelly och frågade var mina klänningar tagit vägen, och då visade det sig att den nya ordern skulle göras via hemsidan (framgick inte i informationstexten om byten och returer), så tji fick jag. Inga nya klänningar! I halv panik stressade jag in på Lindex i onsdags och som tur var fanns ju en kvar av min ”reservklänning” i rätt storlek.

Dock blev jag positivt överraskad då jag idag fick en avi från Bonprix.se att klänningen jag beställde därifrån i söndags kommit. De hade angett 6-14 dagar som leveranstid så den trodde jag inte skulle dyka upp förrän nästa vecka men nu fick jag plötsligt ett alternativ till min reserv. Så nu står jag här med i alla fall två klänningar (istället för noll häromdagen) och lurar på vilken jag ska välja? Den ljusa våriga fast lite ”sticksiga” eller den höstmörka men eleganta och bekväma? Bekymmer bekymmer 😉

One thought on “Bröllopsbestyr och klänningsbekymmer

Kommentera

