Babysim och spjälsäng

Har hela tiden tänkt att jag vill gå på babysim med Oliver, men dagarna har sprungit iväg utan att jag tagit tag i det. För två veckor sedan gjorde jag försök att ringa till en person som hade simskola för barn, men när jag väl fick tag på henne efter många försök visade det sig att hon slutat med det, och blev istället hänvisad till en annan kvinna. Medan jag jagade henne på telefon kollade jag hennes hemsida (www.vattenbubblan.se), och kunde läsa mig till att kursstart var vecka 15. Det vill säga denna veckan!
Idag ringde hon upp efter lite påskledigt så fick äntligen prata med henne, och det visade sig att hon fått ett återbud för några dagar sedan vilket gav mig en sista ledig plats. Första kursträff är…idag! Så från och med nu och 8 veckor framåt kommer jag och plutten gå på babysim på torsdagar! 😀 Det ska bli skoj!

Dessutom så har Oliver nu sovit två nätter i sin spjälsäng! Vi köpte ju en säng begagnad i september (?) som stått omonterad sedan dess eftersom han hittills sovit i en gammal sovkorg vi fått låna. När det nu var dags att skruva ihop sängen upptäckte vi dock att vi inte hade en aning om var vi lagt påsen med skruvarna. Vi letade och letade men ingen av oss kunde minnas att vi någon gång sett dem sedan vi köpte sängen. Jag har säkert lagt dem på ett säkert ställe… 😛
I halv desperation ringde jag till Ikea förra veckan och sa som det var, skruvarna är borta och undrade om det fanns något att göra. Till min stora förvåning sa den trevliga killen på Ikeas kundtjänst att han kostnadsfritt (!!) skulle skicka dem hem till mig! Stor tumme upp för Ikea! 🙂 Så i tisdags kom det hem ett paket med skruv så vi kunde montera ihop sängen till plutten. Förutom att han inte riktigt ville somna på kvällen så sov han jättebra i sin nya STORA  säng! 🙂

image

Så här glad kan man va när man får ny säng att sträcka ut benen i 🙂

Nu har jag precis varit nere på stan och letat klänning till Andreas och Saras bröllop. Hittade en potentiell kandidat på Lindex men jag ska lura lite på det. Nu ska jag hem och käka för om nån timme är det ju dags att dra på babysim! 🙂

One thought on “Babysim och spjälsäng

  1. Hallå där! 🙂 Long time! 🙂 Allt väl? Gud va roligt och vilken flax med babysimmet! Var verkligen meningen det!
    Lillen ser tämligen nöjd ut med nya sängen *ler* Sötnosen!
    Själv har jag varit hemma från jobbat veckan lång med en ENVIS förkylning ackompanjerat av en lätt feber *grr* Men imorgon är jag tillbaka igen! Blixtvisit kan man nog kalla det, haha, ledig 3 dagar sen 😛 Men nu klättrar man på väggarna! 😀
    Nyfiken som tusan på klänningen men antar man får vänta tills bröllpet är över? 😛
    Ha en underbar helg!
    Massa kramar

Kommentera

