Älskade Oliver

I knappt fyra månader har du funnits hos oss och det är redan omöjligt att tänka sig ett liv utan dig. Varje dag lär du dig nya saker och lika ofta lär du mig något nytt. Du har gett mig en ny mening med livet och du får mig att se livet med nya ögon.

Det första jag gör varje morgon när jag hör att du vaknat är att hälsa god morgon, och när du ler glatt mot mig är lyckan gjord för hela min dag. Ditt leende är det finaste jag vet och det finns inget som får mig på bättre humör än att se dina ögon glittra. Mitt hjärta smälter varje gång du ler med nappen i munnen, så man bara ser glädjen i dina ögon, för att nappen täcker hela din mun. Jag kan knappt sluta lukta på ditt hår och jag skulle vilja spara din doft i en burk så jag kunde ta fram den när som helst och minnas tillbaka till när du var liten. Jag tröttnar nästan aldrig på att sitta och titta på dina små händer och fötter, låta dina små fingrar krama mina, se hur dina fötter ivrigt sparkar. Hur många gånger du än blir ledsen kommer jag alltid vara där och trösta dig, och jag ser fram emot att få dela alla dina stunder i livet, roliga som tråkiga.

Du växer så det knakar och samtidigt som jag längtar och väntar på att du ska lära dig rulla runt, sitta, stå, gå och springa så vill jag ibland frysa tiden. Stanna upp och hinna njuta, för vi vet ju alla att det går så fort…

Jag älskar dig Oliver!

Hjärta

Jag ska hålla dig, min kära
jag ska trösta dig och bära.

Se till att du är trygg och varm
när du sover på min arm.

Se till att du är glad och mätt,
i lugn och ro du somnar lätt.

Jag ska alltid finnas här för dig,
komma när du behöver mig.

Låta dig leka, växa, finnas till,
leva livet som du vill.

Prova saker du aldrig gjort,
du ska se att du lär dig fort!

Jag vill ge dig både hav och land,
mitt hjärta har du i din hand.

Min kärlek, den är stark och sann.
Tänk att just vi två fann varann!

Jag älskar dig, min lilla skatt,
för alltid, både dag och natt.

Författare: Okänd

3 thoughts on “Älskade Oliver

Kommentera

