Ullaredsbesök, envis hosta och tremånaderskontroll

Det blev ingen mer uppdatering igår om Ullared. Var så fullt upptagen med att shoppa 😉 Oliver skötte sig hur bra som helst hela dagen. Sov på vägen dit, sov en stund när vi kommit dit i den specialkundvagn med babysits som jag kunde hämta ut vid utgången, åt lite grann efter mitt och Solveigs fika och satt sedan snällt i vagnen resten av shoppingen. Han var för det mesta riktigt glad dessutom. Här är han nymatad och nöjd med nappen.

Oliver i en specialkundvagn med babysits.

Jag hade en väldigt kort inköpslista på måste-ha-saker men kom hem med ett ganska långt kvitto med bra-att-ha-saker, hehe. Bland annat två nya soffkuddar och två nya hallmattor. Våra små runda mattor trasades sönder när jag tvättade dem för några veckor sedan (är säker på att jag tvättat dem en gång tidigare utan problem men icke denna gång) så de åker i soptunnan nu. Istället blev det nu två långa mörkgrå mattor som får pryda vårt hallgolv. Känns väldigt ovant än men det blir nog bra! 🙂

Ronja och Rasmus ville gärna vara med på bild.

Jag gillar stjärnor så jag kunde inte låta bli att ta med dessa två hem 🙂

Mer från Ge-Kås blev en baby watcher (Mej Dej för 299:-), en spegel att sätta på nackstödet i baksätet så man kan se plutten i babyskyddet när vi åker bil, lite bitleksaker, en hög med kläder i storlek 68 och någon 74 och en leksaksbåge att sätta fast på babysittern. Den tyckte Oliver var riktigt spännande!

Min förkylning som försvann till förra helgen kom tillbaka i måndags, med råge! Snorig näsa återigen men framför allt en jobbig envis hosta! Inatt låg jag och hostade så efter nattamningen att jag till slut gick ut och lade mig i soffan för att inte väcka/hålla mina pojkar vakna. När Johan kom upp en dryg timme senare för att gå till jobbet undrade han varför jag låg i soffan, eftersom han inte alls hört mina hostattacker i sängen…! 😛 Nu blir det en ganska lugn helg så hoppas jag kan kurera mig ordentligt denna gång!

Idag fyller plutten hela tre månader och det ”firades” med besök på BVC för mätning, vägning och sprutor i benet. Han mätte hela 61 centimeter nu, men hade bara gått upp 150 gram på en månad så BVC-sköterskan var lite bekymrad då han hamnade under kurvan som han tidigare följt exemplariskt. När det var dags för spruta satt han snällt i mitt knä och kunde väl för allt i världen inte förstå varför det plötsligt gjorde ont i benet. Den första sprutan gick över fort, ett gnäll och nappen så var han nöjd igen. Den andra sprutan däremot var inte populär! Han blev såå ledsen (mamma med) och skrek så mycket lungorna förmådde! Tur det går över fort! Nu blir det dock att se till att försöka amma lilleman lite oftare för att se om det gör någon skillnad på hans viktkurva.

Nu är det dags att ta månadskort på plutten i alla fall!

Over and out!

One thought on “Ullaredsbesök, envis hosta och tremånaderskontroll

  1. Lilla plutten då, elaka tanter till att stickas. Här tar de båda sprutorna samtidigt, två hjälps åt så sticker de på samma gång, för att det inte ska behöva göra ont två gånger. Det är bra tycker jag.

Kommentera

