Chokladbollar och blivande konstnär?

Satt och läste bloggar och hamnade på Linas blogg där hon skrev att hon bakat negerbollar (sue me…) vilket jag blev extremt sugen på. Lyckligtvis hade vi alla ingredienser hemma så det var bara att sätta igång och baka! 🙂 Just nu står de och stelnar lite i kylen men jag provsmakade en innan, mums. Om jag känner mig och Johan rätt kommer det inte vara många kvar när vi går och lägger oss inatt… 😛

image

Ingredienser
100 gram smör eller margarin rumsvarmt
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
3 dl havregryn
2-3 msk kallt kaffe

Pärlsocker eller kokosflingor som garnering

Rör ihop alla ingredienser till en smet och rulla till små bollar. Rulla dem i pärlsockret eller kokosflingorna och ställ svalt för att stelna.

Ikväll skulle jag gissa på att det blir ett till avsnitt av Game of thrones. Och en och annan negerboll 😉 Men innan dess blir det mitt nya addiction – Drawsome! Hur kul spel som helst där man ritar och gissar tillsammans med sina kompisar! Första appen jag faktiskt betalat fullversionen för! Här kan ni få se exempel på två av mina konstverk! 🙂

image

 

image

God kväll! 🙂