Tjena fuling!

Igårkväll strax innan jag gick och lade mig bokade jag en klipptid för idag i all hast. Det var nog på tiden!
Idag, innan jag packade ner plutten i vagnen gjorde jag ett nytt försök att ta på mig vanliga jeans. Jag testade för någon vecka sedan med ett par, vilket inte gick så bra. Nu gick det bättre men inte bra, men istället för att ge upp började jag rota lite i garderoben. Kan säga att jag glömt av över hälften av alla jeans jag äger! Så hittade jag ett par jag trodde på och – tada! Jag kunde ta på mig dem och de satt faktiskt helt okej. Jag fick en rumpa igen, haha! Kan nästan inte beskriva lyckan över att bara ta på sig ett visst klädesplagg 😉
Så tog jag och plutten bussen ner till stan och min frisör. Och så här blev det…

image

Oj, så kan det gå!

image

Har visst lugg...

Ser mupp ut på bilderna, men det ser bättre ut i verkligheten (vill jag tro i alla fall). Så med bättre självförtroende än på väldigt länge lämnade jag frisörsalongen och passade på att uträtta lite ärenden när jag ändå var i stan. I en busshållplats satt det en man med vad jag antar var en ölburk i handen. När jag gick förbi höjde han sin öl, sken upp och sa: ”tjena fuling!”
Men i mina vanliga, icke gravidjeans och nya frisyr var jag ju hur snygg som helst (hmm) så den kommentaren bekom mig inte det minsta. Nu ska jag bara försöka hitta tid till att färga håret också, sen är operation hot mama klar, haha (skrattar så fläskmagen hoppar).
Så fort Johan kommer hem ska vi åka ut till svärmor/farmor och svärfar/farfar. Borde bli när som helst nu! 🙂
Over and out!

2 thoughts on “Tjena fuling!

Kommentera

