5 timmars sömn

Klockan var runt tolv när vi släckte för natten igår och första gången jag vaknade var vid halv två. Inte ett ljud från Oliver så jag somnade genast om. Nästa gång jag tittade på klockan var hon några minuter innan fem! Var tvungen att sticka ner huvudet i korgen för att se om plutten andades och det gjorde han ju. Strax därpå vaknade han och så var det matdags (thank God!). Kan knappt minnas när jag fick fem timmars sömn i sträck senast.

Efter morgonamningen flera timmar senare tyckte Oliver att det var lämpligt att lägga en kaskadspya över axeln på mig och rakt ner på benet. När jag lägger ner honom i sängen igen för att torka upp så börjar han le och flina och bara va så där söt som en sjuveckors bebis kan.

Idag har han varit ganska gnällig, skrikig och sällskapssjuk så har inte fått något gjort. Har själv känt mig lite hängig och haft en envis huvudvärk idag så varit en av de mest händelselösa dagar på länge. Nu i eftermiddag sedan Johan kom hem har plutten dock sovit som en gris i flera timmar.

Här är en bild på plutten som tröttnade på att vara fotomodell häromdagen och somnade gott i soffan

image

Kommentera

