Oliver och katterna

Jag blev rånad idag. På 1200 kronor och ett hål.
Det visade sig att jag hade två hål i kindtänderna som behövde lagas varav ett lagades idag och det andra får bli vid ett annat tillfälle. Jag gick därifrån 1200 kronor fattigare och med en bedövning som fortfarande inte har släppt helt.
Hemma hade det bara gått bra med plutten. Han hade skött sig bra under farmors vård 🙂 Nu i eftermiddag har han sovit som en sten i flera timmar, käkat och somnat om. Får försöka hålla honom vaken här sedan så han sover inatt för efter två sömnlösa nätter behöver jag och Johan få sova lite.

Många har undrat hur våra katter har tagit det här med en ny familjemedlem. Helt ärligt så har de faktiskt inte brytt sig så mycket, de är avvaktande och håller sig på avstånd. De kommer fram och nosar men om Oliver rör sig för mycket eller låter för högt så går de därifrån. De har blivit lite ”modigare” men är inte överförtjusta, så blir alltid förvånad när någon av katterna gör något som Ronja gjorde ikväll. Hon var på riktigt goshumör och lät inte sig stoppas av att Oliver låg och sov hos mig, utan la sig här också. Mys 🙂

image

One thought on “Oliver och katterna

Kommentera

