Vilodag, förlossningspresent och folkbokförd plutt!

Sitter nu framför datorn för en gångs skull och tänkte uppdatera lite mer ordentligt om senaste dagarna, det har blivit många mobilinlägg på sista tiden. Oliver ligger på min mage/bröst och krånglar som bara en fyraveckorsbebis kan utan nån antydan till att vilja sova medan jag knappar på tangentbordet i knät (tacka vet jag trådlöst 😉 ). Idag har jag och lilleman en lugn och skön hemmadag utan några som helst punkter på schemat och det är såå skönt! Tanken var först att vi skulle träffa Jessie och Marty för en fika idag, men jag ställde faktiskt in det. Det har varit nånting varje dag den här veckan som jag varit iväg på så jag kände att jag behövde en vilodag utan att åka iväg någonstans, och det ångrar jag faktiskt inte. Vädret ute styrker bara mitt beslut att stanna inomhus med konstant regn och massa blåst (update tjugo minuter senare: nu är det snöstorm). Tycker synd om Johan som jobbar ute idag. Och det kommer ju fler dagar att fika på, vilket vi absolut måste göra snart. Båda två går ju runt med en liten bebis i magen så vi har ju massor att prata om, hihi! 🙂 Ollie får nya lekkamrater i maj respektive juni, spännande!

Det som hänt de senaste dagarna är ju BVC i måndags där plutten gick över fyra kilo så vi är nu inne på de sista blöjorna i storlek 2-4kg (du hade rätt Ulrika, vi fick köpa de allra minsta sedan) innan vi går över till de vi köpte först. I tisdags var det vinter ute och jag och Tanja tog oss en promenad. Var bra snökörningstest av vår Tako Jumper-barnvagn som fick mycket väl godkänt, även i några centimeter oplogad snö!

Igår onsdag blev en tur ner till Knalleland där jag besökte jobbet och köpte min förlossningspresent från Johan, nämligen en Canon Speedlite 430EX II (en blixt) som jag länge velat ha. Det var jag faktiskt värd efter arbetet den 16 december (och nio månaders kånkande innan det!) 😉 Har inte hunnit testa den än, men det ska nog bli av nån dag!

Canon Speelite 430EX II Blixt

Bild lånad från Siba.se

Igår fick jag även brev från Skatteverket att plutten nu är registrerad med alla namn som vi skickade in för ett tag sedan. Oliver Leif Eric Kallin. Leif efter farfar och Eric efter morfar! 🙂

Nu ska jag ta hand om köket innan Johan kommer hem. Sedan kanske man skulle städa bort julen också…

Ciao!

2 thoughts on “Vilodag, förlossningspresent och folkbokförd plutt!

  1. Pingback: 4 generationer Kallin | Martinas lilla värld

Kommentera

