Ensam med plutten

Idag är dagen jag fasat inför ändå sedan innan plutten föddes. Idag började Johan jobba igen efter de tio föräldrardagarna han fick ta ut i samband med barnets födelse. Så från och med nu är jag själv med Oliver fram till fyra på dagarna. I och för sig var klockan nästan tolv innan jag kom upp ur sängen idag så inte så många timmar just idag. Anledningen till denna sena morgon beror på att lille Oliver tycker att dagtid är till för att sova på och nattetid att hålla sina föräldrar vakna på. I alla fall sin mamma. Jag gjorde mitt bästa att hålla honom nöjd inatt så att han inte skulle väcka Johan, så därav sov jag nog som bäst (och mest) mellan sju och elva imorse. Ni som har bra knep på hur man vänder dygnsrytmen hos en tvåveckors bebis får gärna kommentera…
Nu är det i alla fall matdags för lillen och sedan blir det en promenad med Jessie! 🙂
I bildväg blir det en bild från i igårkväll när vi låg och myste i soffan! 🙂

image

Kommentera

