Ingen ork

Snart har en vecka gått sedan vi fick vår lille plutt och jag har massor jag vill få ner i text innan allt glöms bort. Framför allt är det fredagen jag vill ha få ner i ord men jag har också, inte helt otippat, mängder av bilder tagna med mina kameror jag vill visa som är lite bättre än halvsuddiga mobilbilder. Men jag orkar inte.
Jag har inte haft igång min dator alls sedan vi kom hem. Jag gör inte mycket mer om dagarna än sitta i soffan eller ligga i sängen och räknar timmarna mellan amningarna. Jag är öm efter förlossningen fortfarande så några vagnpromenader känns inte aktuellt ännu och helt ärligt lockar det mig inte alls heller. Det mest ansträngande jag gör om dagarna är att sträcka mig efter fjärrkontrollen till tvn… Tragiskt men sant.
Så det enda jag ville säga med detta inlägget var väl någon slags ursäkt till alla korta och meningslösa inlägg jag hittills skrivit denna vecka. Lite mer läsvärdigt kommer förhoppningsvis komma inom en snar framtid.
Nu ropar lillen på mig! Over and out!

4 thoughts on “Ingen ork

  1. Det är inte meningen att du ska serva din omgivning med text och bilder i massor. Vi är så glada för det du vill/hinner dela med dig av. Att få barn ÄR väldigt stort och omvälvande. Man behöver inte vara uppe på benen efter en kvart och åstadkomma stordåd, det viktigaste är att återhämta sig, ta hand om den lille och njuta av den ca 3,4 kg större familjen! Så inga fler ursäkter för att du inte hinner eller orkar… vi väntar och förstår!

    Vi ser fram emot att få se honom IRL så småningom. Han kommer ju liksom hänga hos er ett tag eller 20 år så vi hinner nog.

    Massor av julkramar till hela eran fina familj!

    //Tytti

    PS. Tack för det fina julkortet!

  2. Håller med Tytti..varenda ord. Vi förväntar oss inte en massa bilder och långa romaner, vi är glada över allt du redan orkat ge oss! Det är inte meningen att man är uppe på benen direkt och har ork till allt. Det finns ju en anledning till man bruka säga att det tar några månader innan kroppen är återhämtad. Njut nu av er goding och av julen, Olivers första jul!!! 🙂

    Massa julkramar till er!! Och jag vill med tack så mycket för det fina julkortet!

    /Linda

  3. Tack Linda och Tytti för era kommentarer. Visst är det väl så att ingen kräver eller förväntar sig romaner av mig, det är snarare jag som förväntar det av mig själv. Jag vill själv vara uppe på benen och göra både det ena och det tredje och får lite dåligt samvete för att jag inte hinner eller orkar. Hela dagarna går ju liksom åt till…ingenting! Har nog lite svårt att vänja mig vid ett annat tempo än vad man är van vid!

  4. Det där dåliga samvetet får du helt enkelt lära dig att leva med. Fr o m dagen Oliver föddes kommer du ständigt gå omkring med dåligt samvete över en himla massa saker. När man föder barn får man liksom en hink dåligt samvete på köpet, det är nog en av de få saker som är dåligt med att få barn ;).

    Hoppas ni haft en riktigt skön julhelg!

    Kram

Kommentera

