Hemma från Halmstad

Home sweet home, borta bra men hemma bäst. Nu är vi hemma igen efter en natt på Clarion Collection hotell i ett blåsigt och regnigt Halmstad.

Johan blev inkallad strax efter nio till operation och kvar i väntrummet satt jag och väntade. Och väntade. Och väntade… Det var wordfeud, facebook, wordfeud igen, lite Air Control och Angry Birds, facebook och wordfeud igen. Första timmen gick bra, andra var seg. Tredje timmen var sååå tråkig. Mot slutet blev jag dessutom så vansinnigt trött att jag satt och slumrade till i fåtöljen och bara trodde jag drömde när jag äntligen hörde Johans röst en bit bort. När jag tittade upp vinkade en sköterska åt mig att jag kunde komma och lite längre ner i korridoren satt en nyvaken Johan och väntade på att få prata lite med läkaren innan vi kunde åka.
Vi hade som sagt väntat oss dåliga nyheter med förslitningar på brosket i knät och en dom som sa aldrig mera innebandy och mer eller mindre ont resten av livet, så när läkaren berättade att det istället var minisken som strulat och det nu var fixat sken Johan som en sol. Det var i stort sett det bästa besked vi kunde få, så efter en veckas sjukskrivning och lite läkning och så, så ska han snart vara tillbaka på bandyplanen igen 🙂 Härligt!

Ute från sjukhuset var det raka vägen in till stan och McDonalds. Kändes som om jag kunde ätit en hel älg, men efter en McFeast var jag ganska mätt och belåten. Strosade genom någon affär och körde sedan, med hjälp av GPS’en i mobilen, till vårt hotell. Nu när man vant sig vid en smartphone som Galaxy S2 undrar man hur man klarade sig utan förr 😛 Den var min underhållning i väntrummet och en stor hjälp att köra inne i en ny stad för första gången. Underbara elektronikpryl!! 🙂

På hotellet blev det stup i sängen då det började kännas av lite sömnbrist. Här är några bilder från vårt ”Superior” hotellrum.

När vi fått vila upp oss lite blev det duschen och sedan gick vi ner till restaurangen och åt en ”kvällsmåltid” som ingick i rumspriset. Denna kväll serverades det Thai kycklinggryta med ris samt en tomat- och paprikasoppa. Väldigt gott för att vara ”gratismat” men det som gjorde mig lycklig som ett barn på julafton var när jag såg att det serverades glögg och pepparkakor också. Jag har gått och suktat efter glögg i över en vecka så jag fyllde en hel kaffekopp och sörplade i mig! 😀

Thaigrytan

Johan var glad när han fick kaffe....

...men jag var ännu gladare över min glögg! 😀 Foto: Johan

Sedan var det riktigt gott att krypa ner i en hotellsäng! Något som fick oss att skratta högt var när jag upptäckte den här fina pilen på Johans ben. Man börjar ju undra om det var nån sköterska som ritade dit den där innan operation så doktorn visste var det var någonstans han skulle operera… 😉

Här doktorn, här!

Sov ganska bra hela natten faktiskt, men det bästa på hela vår vistelse var nog att komma upp och äta hotellfrukost! 😀

Nyttigt? Inte så. Gott? Väldigt! 😀

Med fulla magar så checkade vi ut och körde hem igen. Segt och tråkigt att köra hela vägen, men vad gör man inte för sin nyopererade älskling? 😉 Nu sitter vi här framför varsin dator och ser fram emot lite glöggmys med Andreas och Sara ikväll. Vad har ni för planer?

Over and out!

3 thoughts on “Hemma från Halmstad

  1. Gött att operationen gick så bra… tur dom tog rätt knä. Det var nog tack vare den där pilen=)
    Idag har det hitills blivit 5 pepparkakor för min del mmm…. dom finns i drivor på jobbet (där jag varit idag)
    Nu blir det tacos här och sen ska jag kolla på lite på Etype ikväll… på tv4. Han & Robert Wells kommer nog alltid ha långt hår… precis som jag=)

  2. Hahaha den där pilen var ju för himla festlig 🙂 Jag insåg just att jag inte har ätit en enda pepparkaka idag, måste rätta till det här genast!

    Skönt att det gick bra med knäet!

  3. Gud så skönt med knät!! 🙂 Ääälska hotellfrukost! 🙂 Man gör det alldeles för sällan det där med att bo på hotell.. vi har faktiskt sagt att vi ska försöka bli duktigare på det, bestämde vi efter vi var i Norrköping 🙂 Så i maj är det ju bokat en weekend i huvudstada redan som du såg 😀 Kolla in min julpimpade blogg nu då! 😉 hihi.. Och nu är det ju så nääära till bebis kommer, mys!! Kramar

Kommentera

