Gravidfotograferingen igår

Hos barnmorskan igår tog jag det sista blodprovet och mätte redan blodtryck och puls som vanligt och allt var i sin ordning. Hjärtljuden började på 150, gick ner till 130 (lägsta någonsin) och gick sedan upp lite igen. När hon mätte magen låg låg precis på mittlinjen, som vanligt! 🙂
När jag kom hem var det raka vägen in i duschen och strax efter sex kom vi iväg. Vår fotograf Mikael Magnusson har inte kvar studion han tidigare delade med några andra fotografer så nu hade han byggt upp en studio i sitt vardagsrum så länge, men det funkade ju lika bra det. Det var ju helt vit och svart bakgrund med studiobelysning jag var ute efter och var precis det han hade 🙂 Johan följde med högst motvilligt och enbart för att jag ville ha med honom men jag är väldigt glad att han ställde upp till slut för jag tror vi fick några riktigt fina bilder innan vi alla tre var så trötta så vi höll på att stupa. Klockan var närmare tio innan vi var hemma! Några bilder från fotograferingen visar jag kanske upp sedan så småningom när jag fått dem men än så länge får ni nöja er med en ”bakom kulisserna-bild” som Johan tog 🙂

image

Kommentera

