Tack! – till vår bebis

Idag är det en månad kvar till BF. Samtidigt som det känns som om jag varit gravid i evigheter så har det ändå gått fort. Nu är det bara fyra veckor kvar innan det är tänkt att vår bebis ska titta ut, och tankarna är förstås många. Det här är några av dem…

Till vår bebis

TACK för att du finns. Tack för att du ville flytta in i min mage och för att du bott där de senaste månaderna. Tack för att du vuxit dig stor där inne och förberett dig inför ett liv utanför magen tillsammans med mig och din pappa. Tack för att just du har kommit till oss.

Jag funderar och tänker mycket på dig, hur du kommer se ut och vara. Kommer du ha din pappas blåa ögon? Kommer du födas med svart hår som jag, eller jätteljust som din far? Kommer du bli ett kontrollfreak som mamma, kanske ha kort tålamod som pappa? Jag längtar efter att få lyssna till din röst och höra dig skratta. Jag ser fram emot att få ta hand om dig och lära känna dig. Jag längtar efter att få träffa dig och hålla dig i min famn.

Jag älskar dig
Din mamma

Handhjärta på gravidmage

Foto: Johan

2 thoughts on “Tack! – till vår bebis

Kommentera

