Första november

Long time no see. Jag har antingen jobbat eller haft annat för mig istället för att blogga så varit lite dåligt med uppdatering. Sedan är min dator fortfarande inte helt okej så behöver nog göra en ominstallation trots allt men har inte fått tummen ur att göra det ännu. Men jag ska…nån dag.
För att dra en snabbgenomgång av helgen så var det barnmorskan i fredags. Hjärtljuden låg först på 150 och gick ner till 144 och när hon mätte magen låg jag mitt på kurvan som vanligt. Hon kände även på magen och konstaterade att bebisen nu vänt sig och lagt sig tillrätta men inte fixerat sig än. Jag berättade även för min BM om min förlossningsrädsla vilket resulterade i några tårar. Resten av dagen spenderades i soffan.

Lördag började med en långpromenad med Jessie. Så kul att träffas och få tjöta av sig med henne för det var alldeles för länge sedan! 🙂 Sedan var jag och Johan uppe hos hans farfar som fyllde år och där hans farbror till hundra procent konstaterade att det är en liten flicka jag har i magen. Det återstår att se… 😉 Kvällen spenderades hemma hos Peter och Tytti med många goda skratt!
På söndagen kom alla mina bröder med familjer hit och ungarna fick roa sig på Leos Lekland. Måndag var tämligen händelselös.
Idag är det redan november. Nu börjar nedräkningen på jobbet för jag är schemalagd november ut innan jag får gå hem för ”ledighet”. Idag ska jag även börja lära upp min ersättare Johannes som ska jobba i kassan nästa år (utöver Camilla då förståss). Ska bli lite skoj, det var längesedan jag fick skola in en nybörjare 🙂

Nu är jag framme på jobbet så dags att sluta babbla. I brist på annat bjuder jag på en bild över ett höstigt Stadsparken. Ciao!

image

One thought on “Första november

Kommentera

