Namnroulett + 2 andra babyquiz

Sitter och slösurfar lite (på Johans dator eftersom internet inte funkar på min dator, jag befarar en ominstallation *snyft*) och hamnade på mammasidan.se där de hade en namnroulett för bebisar. Jag fick fylla i min och Johans födelsedag samt våra namn och välja pojk- eller flicknamn så fick jag fram det ”perfekta namnvalet” för vår bebis. Reultatet:

Pojknamn: Stephan
Flicknamn: Gjertrud

Eeeh.. nä, skulle inte tro det!

Hittade även ett annat test/quiz om hur många barn jag kommer få. Fick svara på frågor som ”hur jag skulle vilja bo, idealiskt sätt”, hur många syskon jag själv har samt om jag är social och om vad som stressar mig mest. Svaret blev:

Du får 3 barn! Tack för att du bidrar till att öka befolkningsantalet! Trebarnsfamiljer är ganska vanliga i Sverige, men tre barn kan vara en utmaning! Om du inte har fått något av de tre barnen än har du det här att se framemot: ca. 1500 nätter med avbruten sömn, du kommer att göra ca. 18 000 luncher, gå på 75 föräldramöten, säga nej minst 100 000 gånger och få runt 13 140 härliga godnattkramar.

Var tvungen att räkna ut att på tre barn så ska jag få en godnattkram av dem i tolv år vardera, sen är det slut med kramarna 😉

Bild lånad från http://mammasidan.se

När jag ändå håller på så kan jag ju dela med mig av nästa quiz jag svarade på, nämligen Vård av nyfödda. Det hade frågor som vad en fontanell är, hur ofta man byter en blöja och hur mycket de sover per dygn osv.

You got 4 of 8 correct.
Your score: 50%

Inte helt redo för 24 timmars spädbarnsvård…?
Små bäbisar kan framstå som en hel liten vetenskap att förstå sig på. Men det är inte så svårt. Köp en bok, prata med andra som har barn, be om råd på BVC eller av dina egna föräldrar. När dina barn föds kommer du och babyn lära känna varandra, och du kommer förmodligen också att intuitivt känna vad barnet behöver.

Ooops! Vilken tur att vi ska på vår första föräldrautbildning idag då! Den handlar om ”Förlossning och smärtlindring” så vi får se om jag klarar mig genom den utan några tårar (antagligen inte…).

Over and out!

Kommentera

