”Fick du ditt körkort i ett corn flakes-paket eller!?”

Visst har du någon gång tänkt meningen i rubriken, eller något i stil med den? Det är vansinnigt lätt att bli irriterad på andra människor i trafiken måste jag säga, för ingen annan kör ju lika bra som man själv, eller hur? 😉
Hittade den här omröstningen på Aftonbladets hemsida, ihop med en artikel om att polisen ska bli hårdare mot aggressiv körning. Helt rätt kan jag tycka, för man riskerar inte bara sig själv utan även andra när man kör idiotiskt.
Av de här alternativen stör jag mig helt klart mest på de som glömt bort var blinkersen sitter! Kanske är jag mer drabbad som bor i Borås också, för här är det mer regel än undantag att inte blinka verkar det som. Något för pappa polis att ta hand om! 😛
Vad stör ni er på? Håller ni med majoriteten (hittills) att det är rumpsniffaren som är värst eller blir du mest upprörd om du ser någon prata i mobiltelefon när de kör?

image

Kommentera

