Mardröm

Vaknade inatt med bultande hjärta efter en mardröm. Jag drömde, väldigt mycket inatt, men det som fick min puls att öka var när jag drömde att jag och min mor (det var hon fast det var inte hon men det var hon ändå…ni vet…) var i en oljig smutsig fabrik. Känns troligt att jag blivit inspirerad av det ”studiebesök” vi gjorde på pappas gamla jobb när han fyllde år för drygt en månad sedan. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde på denna fabrik nu men jag tror jag drömde om andra saker där först innan jag och min mamma kommer gåendes genom den. Då var den tom på folk och tyst och öde, men nu var det folk där som jobbade och maskinerna var igång. Vi skulle bara passera genom en avdelning med två jättemaskiner som innan stått stilla men nu hade stora järnklumpar som roterade runt. Innan vi visste ordet av hade vi lyckats hamna mitt bland dessa stora järnklumpar och riskerade att bli klämda. Mamma hann smita in i säkerhet i ett hörn och höll mig i handen för att dra med mig till samma ställe, men jag insåg att jag inte skulle hinna in där utan tänkte springa ut åt andra hållet men kom inte loss ur mammas grepp. Hon släppte i sista sekund och hann in i trygghet i ett hörn men jag blev kvar mitt i maskinen och lyckades inte ta mig ut. Precis innan en järnklump skulle göra totalt mos av mig vaknade jag.
Det kanske inte låter så otäckt (svårt att förklara hur det var) men jag hade lite svårt att somna om sedan. Som tur märkte jag att Johan vaknat till i samma stund så han fick klappa på mig lite 🙂

Idag har jag varit duktig och varit och simmat. 40 längder på 30 minuter precis som vanligt! Nu äter jag lite rester av smörgåstårtan och resten av dagen blir matlagning och kanske lite pyssel!

Over and out!

One thought on “Mardröm

Kommentera

