Två kalas på två dagar

Ligger i soffan nu och vilar ut efter en minst sagt intensiv helg, trots några dagar ledigt från jobbet. I fredags var det först en tur till stan, anmälde mig till de föräldrarutbildningar jag inte hunnit skriva upp oss på samt letade lite doppresent till nästa helg. Hemma igen var det en tur till Ica och sedan tog det mig och Johan ungefär en och en halv timme att göra smörgåstårta innan vi städade lägenheten lite.
Lördag var det städa (läs sanera) badrummet som gällde. Jag skrubbade och skurade väggar och golv tills man kunde spegla sig i kaklet. Nästan i alla fall.
Efter fyra dök Johans familj upp, lagom tills jag kommit ur duschen och fått på mig kläder. Sen var det smörgåstårtkalas inne medan katterna sprang av sig ute i den härliga höstsolen som sken från blå himmel hela eftermiddagen! 🙂
Idag var det kalas igen, med min familj, tillsammans med Stefan. Jag och Johan kom till Värnamo innan elva och hjälpte till att förbereda maten fram tills de övriga familjemedlemmarna kom vid tvåtiden. Vi åt fläskfile med championsås och kokt potatis som var supergott! Efter maten blev det självklart lite sparka boll i trädgården.
Har en hel del bilder från helgen men inga på telefonen så de får jag visa nån annan dag.
Nu ska jag Wordfeuda lite innan jag ska sova! 🙂

Kommentera

