Pojke eller flicka?

För några veckor sedan drömde jag om vår bebis i magen. Jag drömde att vi fått en liten pojke som fått just det namn vi tänkt ge en blivande pojke. Efter detta kände jag mig helt inställd på att det var en pojke vi väntade. För en vecka sedan drömde jag åter igen om vårt kommande barn, men din här gången att det var en flicka! Framför mig i drömmen såg jag en tjej i ettårsåldern med bruna ögon och brunt hår (bortbyting??). Efter detta var jag minst sagt förvirrad. Som underhållning till frukosten den morgonen googlade jag upp ett test på blimamma.se baserat på gamla myter och folktro. Missförstå mig rätt, jag vill inte VETA vad det är vi väntar i magen, man det är ju alltid kul att spekulera i. Jag vet också att det inte ligger någon som helst vetenskap bakom det här utan gjorde det endast för skojs skull! 🙂

Här är en länk till testsidan
http://www.blimamma.se/tester/pojke-eller-flicka

Så här står det på hemsidan innan testet:

I detta test har vi samlat alla gamla gummors visdom som sägs kunna förutsäga bebisens kön.
Det är inte precis vetenskap, liksom som den kinesiska kalendern, men den kanske ändå ger en ledtråd? Svara på frågorna så gott du kan efter din egen erfarenhet. Är du osäker på svaret av någon av frågorna så är det bäst att lämna rutan tom.
Ditt resultat kan bli allt mellan -19 och +19 poäng, där 19 betyder att du med säkerhet skall få en flicka, och -19 med all säkerhet betyder att det blir en liten kille.

* = Mitt svar
Kursiv text = Min kommentar

Fråga 1
Jag bär på den extra vikten…?
…framtill *
…runt låren och rumpan
Har inte själv märkt någon större ökning på resten av kroppen…än.

Fråga 2
Håret på mina ben växer…?
…snabbare än innan jag blev gravid
…lika snabbt som innan *
Ja inte går det långsammare i alla fall.

Fråga 3
Jag bär på min bebis…?
…högt
…lågt *
Det här beror ju på hur långt man kommit i graviditeten, men jag tycker nog min är låg. Tror jag?

Fråga 4
Jag sover med huvudet mot…?
…norr
…söder *
Om nu kompassen på mobilen pekar rätt 😛

Fråga 5
Mina fötter är…?
…kallare än innan jag blev gravid
…samma som innan jag blev gravid *
Har alltid haft kalla fötter och de är lika kalla nu som tidigare.

Fråga 6
Jag…?
…vägrar att äta skalken på brödet *
…föredrar skalken på brödet
Har aldrig velat äta skalken.

Fråga 7
Pappan…
…går upp i vikt med mig
…går inte upp i vikt *
Han själv gnällde lite tidigare men det är inget synbart.

Fråga 8
Jag hade illamående tidigt i graviditeten?
…ja
…nej *
Nix pix. Inte det minsta.

Fråga 9
Jag ser…?
…bättre ut än vanligt under graviditeten *
…inte så bra ut som jag brukar
Mig veterligen ser jag ut som jag brukar men mitt hår är finare och blir inte så fett så fort som det brukar, därav mitt svar.

Fråga 10
Mina bröst har…?
…blivit ordentligt mycket större
…knappt förändrats alls *
Kanske lite större men inte ”ordentligt mycket större”

Fråga 11
Håll en nål i en tråd över magen. Nålen rör sig i…
…cirklar *
…en pendlande rörelse
Japp jag var tvungen att testa! 🙂 En tydlig cirkel var det.

Fråga 12
När jag kissar är det…
…en starkt neongul färg
…blekt gult
Har inte undersökt saken. Lämnade blankt.

Fråga 13
Jag är mest sugen på…
…sött *
…salt eller surt
Väldigt godissugen efter maten numera. Choklad sitter aldrig fel 😉

Fråga 14
Jag är mest sugen på…
…ost och kött
…frukt *
En nektarin om dagen tack!

Fråga 15
Bebisens puls är…
…över 140 slag per minut
…under 140 uslag per minut
Denna vet jag inte alls så lämnade tom.

Fråga 16
Jag tycker att apelsinjuice är…
…urrrk
…ett måste varje dag *
Något jag dricker till frukost varje morgon, men borde undvika pga halsbrännan. Men gott är det! 🙂

Fråga 17
Min mage liknar mest en…
…vattenmelon *
…basketboll
Och skillnaden är? Men jag har ju ingen knottrig hud iaf 😛

Fråga 18
Om någon ber dig visa dina händer så visar du med…
…handflatorna uppåt
…handflatorna nedåt *
Hmm. Handflatorna neråt tror jag.

Fråga 19
Jag håller kaffekoppen…
…i örat *
…omkring koppen
Egentligen inte alls eftersom jag inte dricker kaffe, men muggar över lag håller jag i örat.

Och resultatet? Se bilden nedan!

image

Googlade vidare och hittade även den här tabellen som jag gick igenom och jag hade nog 50/50 rakt av.

Slutsats: vår bebis måste vara tvekönad! 😛

Nu hade det ju inte spelat någon större roll oavsett vad dessa test hade visat, utan hade snarare varit kul att se om det stämde sedan 🙂 Jag får fortsätta spekulera ett tag till 😉

2 thoughts on “Pojke eller flicka?

Kommentera

