Helgen i Falkenberg med Kallins

Helgen spenderades som bekant i Falkenberg med Johans familj för att fira svärföräldrarna som firar 25-årig bröllopsdag den 6 september. Vi kom upp till dem runt elvatiden på lördag förmiddag för en liten fika innan vi åkte iväg. Vi passade på att ge dem vårt paket redan då så vi slapp ta med det i bilen, då det var en ganska stor låda 😉

Första kortet med nya kameran! 🙂

Nyfikna på vad det kan innehålla

Svärmor börjar öppna...

Paketet innehöll en Crock-Pot från Interiora.se!

Jajamen, de fick inget mindre en en Crock-Pot som vi självklart köpt på Interiora.se. Nu blir det storkok hela hösten hemma hos dem 😉 Runt tolv så packades två bilar fulla och vi begav oss. Jag, Sara och Solveig i vår bil och Leif med bröderna i en annan. Lugnt och skönt för oss, men vi tyckte lite synd om Leif som nog inte hade det lätt i sin bil, haha! Inne i Falkenberg stannade vi och åt lite lunch innan vi körde ut till Havsbadallén där Falkenbergs Strandbad låg precis vid stranden.

Tog bilden med kamerans "Gourmet-inställning" för fotografering av mat

Framme!

Hotellrummet

Vi hade knappt ställt in väskorna på rummet när vi skulle iväg för att bada. Jag vet inte om det berodde på att mina förväntningar var för höga, eller om jag helt enkelt uppfattat detta badhotell som något annat, för besvikelsen på baddelen var ganska stor. Då jag förväntade mig något i stil med Varbergs kurortshotell eller Varbergs Stadshotell med Asia Spa så kan man inte annat än bli lite besviken. Det fanns två barnbassänger och en vanlig simbassäng för motionssim och lek. Och en bubbelpool. En. Som man var tvungen att boka! Självklart var det dessutom fullbokat den närmaste timmen. Jag simmade en längd men frös för mycket och var inte alls upplagd för att motionera, utan för att slappna av och må gott, så satte mig lite i deras ångbastu och fick upp värmen. Sedan gick jag och hämtade min handduk och kamera och roade mig att titta på Johan och hans bröder som lekte som småbarn i den stora bassängen istället.

Bröderna Överskottsenergi

Hrm...

När vi ganska snabbt tröttnat på simhallen, som ju inte alls var vad vi trott, så duschade vi och tog det bara lugnt fram till kvällens middag som var bokad till klockan åtta. Vi spelade kort och biljard i lobbyn.

Gurka. Jag kom för en gångs skull inte sist! :O

Biljard

Klockan åtta hade vi borde på hotellets restaurang där vi serverades tvårätters. Nån getost till förrätt och ankbröst till huvudrätt. När faten var tomma höll vi på att somna sittandes så det blev raka vägen i säng.

Foto: Magnus

Foto: Johan

Puss!

Söndag 4 september

Söndagen började självklart med god hotellfrukost och sedan packade vi ihop och lämnade hotellet. Jag, Sara och Solveig gick ner till stranden bakom hotellet och kände på vattnet medan killarna väntade otåligt vid bilarna.

Hotellfrukost är aldrig fel! 🙂

Det är ingen melon jag har där under tröjan.... Foto: Sara

Sedan bar det av hemåt igen, med en mellanlandning på GeKås. Jag och Johan gick in och kollade på barnvagn, men blev väldigt besviken av att se att de endast hade en enda modell att välja mellan. Det var väl inget fel på den, men jag har kommit fram till nu att jag vill ha en vagn med svängbara framhjul, vilket denna inte hade. Synd, jag hade hoppats mycket på att hitta en billig vagn där. Blev som sagt ingen lång shoppingtur där, utan bara en snabb runda genom varuhuset med ett fikastopp på tredje våning. Vi hann i alla fall med att se en skymt av både Ola-Conny och vd’n Boris 😛

Kan inte säga annat än att man var bra slö och trött när vi slutligen kom hem och idag njuter jag av att vara ledig för att ta igen mig lite 🙂 Ute öser regnet ner, till skillnad från helgen som bjöd på sol och kvav värme. Men det gör inget, det blir nog inomhusaktiviteter för mig hela dagen ändå!

3 thoughts on “Helgen i Falkenberg med Kallins

Kommentera

