En ny kompis!

För några veckor sedan köpte jag en ny kamera, men har låtit bli att plocka upp den då jag velade mellan att behålla den eller byta den mot en Canon, men jag förblev trogen Sony och en Sony Dsc-HX7v är nu min nya fotokompis. Anledningen till nyköpet är framförallt att jag vill ha en ny, snabb och bra kamera som kan filma i HD. Jag har lite aningar att jag kommer filma och fota lite mer än vanligt nästa år nämligen… 😉 Det är även en långzoomskamera med hela 10x optisk zoom samt möjlighet att ställa in bländare och slutare!

Sony DSC-HX7v

Bild hämtad från Siba.se

I helgen fick jag premiäranvända min nya vän och jag är hittills nöjd med den, förutom några saker som stör mig som jag inte förstår varför Sony envisas med att inte låta användaren bestämma över.

One thought on “En ny kompis!

  1. Gött att se att det blev Sony.Men du skulle köpt Cybershot DSC-HX9V i stället.Fått grymt bra kritik.Filmar bättre än det mesta.Vart sugen på en själv men nu blir det en Sony A77 i stället 🙂

Kommentera

