Helgen med GPS-prövning i Samsung Galaxy S2

Har just ätit frukost vid vårt nya köksbord! Ända sedan vi flyttade ihop har vi haft Johans stora matsalsbord som egentligen varit alldeles för stort för vårt kök, och tanken var att vi skulle köpa nytt efter flytten men det blev liksom aldrig av. Nu köpte istället Sara och Andreas nytt köksbord och då fick vi ta över deras gamla. Alldeles perfekt för oss och det passar jättebra i vårt lilla kök.

image

Idag vilar jag annars ut efter en väldigt intensiv helg. Redan i torsdags började jag känna av ont i halsen och till lördagen bröt en tokförkylning ut efter en nästintill helt sömnlös natt vilket gjorde det minst sagt tufft att jobba helgen. Eftersom det var lönehelg dessutom var det fullt upp hela tiden så jag var precis slutkörd när jag kom hem på lördagskvällen. Trots det tog jag mig faktiskt ut till Månstad där Johan deltagit i årets cykling med de andra grabbarna i gänget för att hälsa på lite. Jag hade fått körinstruktioner av Johan men tänkte ändå sätta min telefon på prov genom att testa GPSen och blev mycket glatt överraskad. Eller egentligen var jag nog mest imponerad över hur den kunde veta att jag befann mig i en rondell precis just då och att jag skulle svänga vänster om 600 meter. Men så var det första gången jag körde efter GPS nånsin så jag var ganska lättimponerad 😉
Fram kom jag i alla fall och fick först äta lite gillat och sedan var det många skratt under kvällen med killarna. Bland annat åt den här bilden 🙂

image

Efter några timmar ute i Månstadskogen körde jag hem igen medan Johan stannade kvar och sov över. Till sällskap hade jag ju min telefon som meddelade mig när jag skulle köra ut ur rondellerna 😉

Söndag blev ganska tuff på jobbet med när det kändes som hela huvudet var fyllt med snor men jag stod ut och idag njuter jag av att vara ledig. Har en hel del jag borde ta tag i men det tänker jag nog bara göra om jag orkar 😉
Over and out!

Kommentera

