Sommarens sista gubbar…

När jag var i affären igår fick jag syn på jordgubbar och kände att jag ville äta jordgubbar en sista gång denna sommaren och köpte ett paket. Hemma så rensade jag en lagom portion, sköljde och hällde på grädde. Ville även ha lite socker på så strödde på. Trodde jag. För jag kom snabbt på att det inte var sockerströaren jag fått tag på, det var självklart saltkaret… Öste på med socker och hoppades på det bästa men hade lyckats salta ner både gubbar och grädde för mycket. Inte gott! Skönt att allt sånt här går att skylla på graviditeten 😉
Nu sitter jag här och äter resten av gubbarna UTAN salt på! Mycket godare! 🙂

One thought on “Sommarens sista gubbar…

  1. Mmmm… nyskapande med salt på gubbarna du=)
    Jag åt jättelite gubbar i år… tycker inte dom har varit så fina, dom svenska bären=( Det e ju sååå gott!

Kommentera

