Farmors födelsedagskort med sedelficka

Igår fyllde Johans farmor 81 år och jag fick någon timme på mig att slänga ihop ett kort till henne. Eftersom hon önskat sig pengar i present så gjorde jag ett kort med sedelficka i. Kortet blev nog ett av mina hafsigaste och hastigaste kort jag gjort, men jag tycker ändå det blev rätt okej till slut? 🙂

Tilda with hanging starTilda with hanging starTilda with hanging starKort med sedelfickaStämpel: Tilda with hanging star
Distresser jag använt
Hud: Antique Linen och Tattered Rose
Hår: Walnut Stain
Klänning: Wild Honey
Vingar och stjärna: Scattered Straw
Band: Tattered Rose

Att göra ett kort med sedelficka som ovan är väldigt enkelt faktiskt. Pappret skall vara 30cm brett och 20cm högt. Vik sedan vid 10 och 20cm och klipp en fin båge till sedelficka där sedeln kommer sticka upp. Se mall nedan:Mall för kort med sedelfickaStreckad linje: Vik
Röd linje: Klipp
Blåa linjer: Fäst fickan med dubbelhäftande tejp

Kommentera

