Thanks to Photoshop…

Sitter här med mina bilder i Photoshop och fixar och donar. Kom fram till en bild tagen på Fårö och funderade på om jag skulle behålla den i färg eller göra om den till svartvitt. Skillnaden blev dock inte jättestor, då det inte var allt för mycket färg i bilden som den var, eftersom himlen denna dag var nästintill helvit. ”Tänk om det varit en fin blå himmel istället” tänkte jag. Och vad är det man har Photoshop till om inte att leka lite med sina bilder…? 🙂

ORIGINAL
REDIGERAD

Visst gör det stor skillnad?? Himlen är hämtad från Moderskeppets hemsida.

Dock är inte jag den som tillhör gruppen som tycker man kan fuska hej vilt med bilder, utan jag vill ändå försöka spegla verkligheten. Självklart kan man göra några mindre justeringar och ta bort några små ”skönhetsfel” men i det här fallet så är gränsen faktiskt passerad. Ville ändå bara testa hur det blev och sedan passa på att visa upp vad man väldigt enkelt kan göra i Photoshop. Men men, bara att kassera den bilden och behålla originalet… 😛

One thought on “Thanks to Photoshop…

  1. Jisses vilken skillnad det blev, å snyggt gjort oxå! Håller med om att man inte ska redigera FÖR mycket, men då speciellt på människor.

Kommentera

