Bilder från Göteborg

Här kommer då lite bilder från fredagen och lördagen i Göteborg. Fredagkväll när vi var ute och åt var kameran hemma på laddning så jag får ta bilder från Sara så småningom.

Glada grabbar på tåget mot Göteborg!

Gothia Towers där vi bodde på åttonde våningen.

Vi tog hissen upp till Heaven 23 på 23′e våningen och så här tråkigt väder var det…

…fast vi var ganska glada ändå! Foto: Sara

Utsikt...

Vi åt deras berömda räkmacka.

Efter lunchen på Heaven 23 hann jag och Sara med lite shopping medan killarna letade upp hotellets bastu. Det blev pysselbutiken In-Ex till att börja med, men några kläd-och skobutiker hann vi med också. Jag köpte mig ett linne, en scarf och ett par nya skor! 🙂
Senare på kvällen gick vi ut och åt, och hamnade på den italienska restaurangen Vivaldi. Kan rekommenderas till alla hungriga som besöker Göteborg! 😀 Jättegod mat! Vi hade en jättetrevlig kväll med många djupa *harkel* samtalsämnen och många skratt. Efteråt satte vi oss på en uteservering på Jameson’s Pub och klockan hann bli två innan vi kom i säng för natten.

Göteborg by night!

På lördagen var det då dags för Liseberg! Lämpligt nog hade vi bokat hotell där entrébiljetter till Liseberg ingick, så vi fick gå till en specialkassa där vi kunde gå in. Tur det, för det var lååååång kö till de vanliga kassorna. Hade säkert tagit minst en halvtimme bara att komma in på stället. Nu gick vi raka vägen in, och vi började med en av mina favoriter Jukebox. Jisses vad jag skrattade! 😀 Denna dag bjöd som tur var på mycket bättre väder än fredagen. Det var ganska molnigt när vi lämnade hotellet, men väl inne på området så kikade solen fram och gav en jättehärlig dag. Det var först framåt fyra-fem som molnen tätnade och det började regna.

Jukebox!

Bröderna!

Så här blöt blev jag och Sara efter Flum-ride. Tog lång tid att torka helt… Jag har nya skorna här by the way!

Då var det gott att trösta sig med lite våffla! 🙂

Höjdskräcken nästa. Fruktansvärd och underbar på samma gång!

De va mycket folk…

Femkamp blev det också. Sista grenen blev lite minigolf. Foto: Sara

Vinnarna i femkampen! 🙂 Foto: Johan

Vi avslutade dagen med lite chokladhjul. Så här bra gick det för mig! 😀 Foto: Sara

Sammanfattat i ord så har vi haft en mycket trevlig och väldigt rolig helg i ”Götet”. Det var längesedan jag skrattade så mycket som dessa dagar!! Jag har skrattat åt mycket, men roligast var nog ändå andra gången vi åkte Jukebox när Magnus bil fick fnatt och snurrade som en tok. Det såg väldigt roligt ut…! ^^ Nu ska jag nog gå och ta mig en kexchoklad! 😉

Over and out!

Kommentera

