Algots födelsedagskort

Här är kortet jag gjorde när jag och svärmor hade pysselkväll häromveckan. Det blev ett kort till Algot som fyllt ett år. La det på lådan i måndags men tydligen kom det inte fram förrän i onsdags 😦 Jaja, bättre sent än aldrig som man säger!

Till kortet använde jag mig av ett helt cardstock (CS) som jag vek ihop till ett 15*15cm-kort. Embossade grattis-stämpeln på framsidan och dekorerade sedan med blommor och en pärla i varje blomma. Insidan prydde jag med ett kort på födelsedagsbarnet och stämplade Världens bästa Algot runt om. Svärmor hade hela alfabetet i så kallade ”clear stamps”, som jag fick sätta fast på ett akrylblock och stämpla bokstav för bokstav. Själva grattis-texten skrev jag ut på dator då min egna handstil hade pajjat hela kortet, haha. Använde en punch (stans) från Martha Stewart för att stansa ut kanterna på pappret med grattis-texten. Rena grekiskan för de som inte är det minsta insatta i scrapbooking, men om nån nu skulle vara intresserad hur jag gjort så… ja… Enkelt beskrivet. För er som inte fattar kommer lite bilder istället 😉

Så här såg CS’et ut.

Vad tycks? 🙂

Kommentera

