Grill- och badkväll vid Storsjön

Jag kan inte säga annat än att både jag och Johan blev lite kinkiga när vi såg att det skulle bli så strålande fint väder idag och vi båda gått in extra för att jobba idag. Jag fick ju i alla fall kvällen ledig, men när Johan jobbar lördag är det från 10:30-23. Det är en heldag det. Så han kunde tyvärr inte vara med när vi blev tillfrågade om bad- och grillkväll vid Storsjön ikväll tillsammans med Tobbe, Tanja, Ek, Forre och Tobbe & Tanja F, men jag hängde gärna med!

Så när jag cyklat hem från jobbet, packade jag ihop solstol och handduk och var snabbt iväg igen. Det stod i tidningarna idag att det har varit årets varmaste dag idag, och jag tvivlar nog inte. Så varmt och sköööönt! Det var helt underbart att hoppa i vattnet, som inte alls var kallt utan bara härligt svalkande. Det var mycket kallare i måndags ute i Sandared, men nu var det helt underbart att ligga där o flyta vid ytan. När vi kom upp ur vattnet frös vi inte heller, utan stod bara och torkade i solen. Sedan tände vi grillarna och jag blev bjuden på bamsehamburgare av Tobbe och Tanja. Här kommer lite bilder från kvällen.

Egengrillad hamburgare

Big Mac, släng dig i väggen!

Badbrudar! 🙂 Foto: Thomas Ek

Ja, det var en riktigt trevlig kväll. Det enda som saknades var Johan… 😦 Men vi får hoppas att sommaren bjuder på flera såna här dagar så vi får fler chanser! 🙂 Har ni badat ute i år än??

Gonatt!

Kommentera

