Premiärfiske

Idag hade Johan bestämt att det var dags för premiärfiske för i år i båt. Sommarfiske eller hur man ska säga (dvs inget vinterfiske med pimpling och sånt). Sagt och gjort, ställde klockan på sju och det var två trötta figurer som tvingade sig ur sängen imorse. Iväg kom vi till slut i alla fall, och det blev lilla båten (Johan har en större) i Sjögårdssjön utanför Drared som i sin tur ligger utanför Dalsjöfors som ligger utanför Borås. Solen tittade faktiskt fram genom de tunna molnen och gav riktigt skapligt väder. Det blåste lite och blev kallt när solen gömde sig, men överlag var det riktigt skönt ute på den lilla sjön. Det började inte regna förrän vi var klara och skulle dra upp båten på land igen. Bra tajming! 🙂

Kom fram till att jag tycker sånt här dagsfiske är rätt trevligt, det är det där förbenade gösfisket fram till midnatt jag blir så less på och tröttnar på efter ungefär två minuter. Men som vi gjorde idag var riktigt skoj! 🙂 Det nappade dåligt för min del, men en liten gädda fick Johan upp i båten i alla fall.

Dagens fångst!

En blå båt…

Så här växte några träd…

Min älskling!

När vi lämnade av båt och motor mm lyckades jag fånga den här lilla pippin på bild.

Det var allt för idag. Dags för mig att sova. Sötebrödsdagarna är slut så imorgon är det bara att masa sig till jobbet igen!

Gonatt!

Kommentera

