Grillkväll

Igår fick vi oss en skön sovmorgon och efter frukost åkte vi ut till Johans föräldrar och tvättade bilen. Både utvändigt och invändigt. Det var behövligt skulle man kunna säga. Tråkigt är det också. Jag försökte smita iväg och fotografera fåglar istället, men Johan tyckte jag skulle hjälpa till istället…

När vi kom hem igen var det bara att hoppa i duschen och göra sig redo för grillkväll hemma hos T & T. Solen sken från klarblå himmel, fåglarna kvittrade och solbrillorna var på när vi satt och väntade på bussen.

Vi kom fram lagom tills det blev sudden death i finalen mot HV och DIF, och jag gav till och med ifrån mig ett litet jubel när HV fick in ett mål och därmed blev svenska mästare 2010! 😀

Strax därpå tändes grillen. Vi var tre par från början, blev fyra senare under kvällen, och uppdelningen var ganska tydlig från första stund. Grabbarna stod ute vid grillen medan vi flickor var i köket och fixade sallad och sånt. Åt gjorde vi förståss allihop tillsammans, men sedan var det karlarna i tv-soffan och tjejerna vid bordet där vi satt och fnittrade. Lite Guitar Hero hann vi med också. Framåt tolv åkte de två gravida paren hem, medan jag och Johan satt kvar i ytterligare två timmar och spelade Retro med T & T. Jag vann! 😀 Hemma igen var det raka vägen i säng, trötta men mycket nöjda med kvällen. Det var nog så nära en perfekt kväll man kan tänkas komma faktiskt! En riktigt toppenkväll! 🙂

Idag har det inte varit många knop. Johan hade tänkt åka och fiska imorse, och jag skulle till djurparken hade jag tänkt, men ingen av oss orkade upp ur sängen i tid så det blev inget av det. Istället en slö söndag och nu har Johan åkt iväg för att kolla Elfsborg vinna över Trelleborg! 😉 Själv tänkte jag nog kika på en film nu.

Over and out!

Kommentera

